Isnin, Julai 12, 2010

Lagi tuduhan x BERASAS!

KUALA LUMPUR : Srikandi Keadilan, sebuah sayap dibawah naungan Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertekad mahu mengubah persepsi segelintir wanita muda yang masih tidak berminat untuk menceburi bidang politik.

Berbeza acuan seperti Puteri Umno yang lebih bersifat glamour, Srikandi mahu mendekati golongan muda dengan menerangkan konsep politik baru gagasan PKR.

Ketua Srikandi Siti Aishah Shaik Ismail berkata, walaupun baru setahun jagung penubuhannya peranan Srikandi kini sudah terserlah melalui penganjuran pelbagai program terutamanya membabitkan proses perjalanan kempen pilihan raya kecil.

"Persepsi generasi muda sekarang masih lagi berfikir politik itu sesuatu yang kotor. Namun persepsi itu boleh diubah apabila Srikandi akan berusaha menggerakkan ahlinya dengan terus memberi penerangan kepada wanita muda.

"Kita turun di setiap kawasan memberi pemahaman kepada mereka bahawa politik itu bukan sesuatu yang kotor. Kita kena jelaskan PKR membawa politik baru yang mana kita tidak mahu lagi golongan muda terpinggir daripada arena politik. Kita buat penerangan, majlis hi-tea, edar risalah penerangan.

"Dari situ kita dapat menarik minat mereka untuk bersama dengan kita,” katanya selepas sidang media persidangan Kongres Wanita di sini hari ini.

Siti Aishah menegaskan Srikandi berbeza dengan Puteri Umno yang sentiasa dilimpahi dengan kesenangan dan hanya bersifat glamour semata-mata.

"Berbeza dengan Srikandi yang dilahirkan dalam keadaan yang cukup daif. Ketika itu kami hanya diberi kepercayaan dan tanggungjawab.
Tapi kami buktikan bahawa wang ringgit, jawatan bukan sesuatu yang perlu untuk menegakkan dan memperjuangkan nasib rakyat,” katanya.

Malah menurut Siti Aishah beliau tidak mahu Srikandi hanya berperanan pada musim pilihan raya sahaja tetapi terus memberi perkhidmatan dan komitmennya kepada PKR sepanjang masa.

Srikandi ditubuhkan pada 23 Februari tahun lalu sebagai medan untuk melahirkan pemimpin pelapis kepada Wanita PKR.

-tak habis-habis dgn kenyataan FITNAH terhadap Pu3 UMNO, parti Pembangkang telah melihat Keaggresifan dan kemampuan Pu3 Umno utk menarik minat golongan wanita muda ke Parti UMNO.. dan Parti Pembangkang merasakan tergugat dan cuba copy cat Pu3 Umno.

Mungkin siti Aishah ni x pernah join pU3 Umno, hanya dengar ckp org je kot..walaupun penampilan pu3 umno glamour tp pegangan PERJUANGAN, AGENDA PARTI sentiasa dilaungkan. Pu3 UMNO ada cara tersendiri daaaa......

Perjuangan Kami bukannya kotor dan Pu3 x pandai berpolitiking! Ada berbagai peringkat golongan muda yang bersama Pu3. dari lower class. middle n upper class.Kami amat mengalu-alukan semua jenis golongan

Wahai Srikandi PKR apa yang u all kata ada acuan sendiri, setahu u all ni copy cat aje pandai....

-GENERASI WANITA PRIHATIN

1 ulasan:

  1. Sri kandi PKR ni tau tak lambang parti dia tu LUBANG DUBUR sempena sajian kegemaran ketuanya

    BalasPadam